Hu go za Autobuse
Autobusi će od 1. aprila morati da plaćaju putarinu upotrebom HU GO uređaja. Takođe je došlo do promene u tome što se neće samo obračunavati samo korišćenje autoputa već i magistralnih puteva.

Od 1. aprila autobusi ukupne mase vozila od 3,5 tone mogu se propisno registrovati kao autobusi u mađarskom sistemu elektronske naplate putarine (HU-GO) unošenjem odgovarajuće vrste vozila, kako je propisano u zakonu izmenjenom u krajem februara.
Autobusne kompanije moraju:
✔ Podesite nalog kompanije i registrujte autobuse na veb lokaciji hu-go.hu
Vozila koja nisu registrovana u sistemu HU-GO, mogu putovati u Mađarsku samo nakon kupovine rutne karte, koja važi samo za jednosmerno putovanje u roku od 24 sata od datuma kupovine. Cena takve karte je nepovratna.
Postoje dve kategorije autobusa koje se mogu izabrati prilikom unošenja tipa vozila tokom procesa registracije: autobusi M2 (preko 3,5 tone do 5 tona) i autobusi M3 (preko 5 tona). Infrastrukturna naknada koja je uključena u putarinu zasniva se na tehnički dozvoljenoj maksimalnoj masi tereta, dok druga komponenta, naknada za eksterne troškove, zavisi od broja osovina i ekološke klasifikacije (EURO standard).
Operateri autobusa/autobusa dozvoljene ukupne mase do 3,5 tone i dalje će moći da plaćaju korišćenje puteva kupovinom elektronske vinjete koju izdaje Nacionalna služba za naplatu putarine, a od 1. aprila biće klasifikovani u kategoriju D2. vozila.
Autobusi čija je najveća dozvoljena ukupna masa veća od 3,5 tone mogu biti propisno registrovani kao autobusi u elektronskom sistemu naplate putarine HU-GO. Važno je napomenuti da se moraju menjati i podaci prethodno registrovanih autobusa!
Izmena je neophodna kako bi se omogućilo obračunavanje komponente infrastrukturne naknade putarine za autobuse preko 3,5 tone od 1. aprila 2024. godine, ne na osnovu pravila koja važe za teretna vozila, već na osnovu povoljnijeg, specifična regulativa.
Kupci mogu izabrati odgovarajući tip autobusa u polju Tip vozila u podacima o vozilu koristeći padajući meni.
Dostupni tipovi vozila su:
- Teška teretna vozila
- M2 autobusi preko 3,5 t
- M3 autobusi preko 5 t
- Rekreativna vozila preko 3,5 t
Takođe je veoma važno da kategorija vozila, tj. broj osovina (dvoosovinske – J2, troosovinske – J3, četvoroosovinske – J4, petoosovinske ili višeosovinske – J5), podešava se na odgovarajući način pre početka korišćenja puta, pored odgovarajućeg vozila tip, prema broju osovina koje se trenutno koriste.
Ako autobus čija je najveća dozvoljena ukupna masa veća od 3,5 tone vuče prikolicu, broj osovina vučnog vozila i prikolice se mora sabrati, jer se komponenta naknade za eksterne troškove putarine obračunava na osnovu ukupan broj osovina vozila sa naplatom putarine. Na primer, ako dvoosovinski autobus vuče dvoosovinsku prikolicu, infrastrukturna naknada se obračunava prema tipu vozila M2/M3 bez obzira na broj osovina, ali naknada za eksterne troškove obračunava se na osnovu ukupno četiri osovine (J4) i ekološka klasifikacija.